Factura Electrònica
En aquest espai podeu presentar amb total garantia les factures electròniques que tinguin com a destinatari l'Ajuntament de Vila-seca o un dels seus Patronats. També hi trobareu diversos recursos que us poden ajudar alhora d'anotar i codificar les dades necessàries.
L'Ajuntament té aprovat un Reglament del Registre Comptable de Factures on es regulen les condicions per presentar i consultar l'estat de tramitació de les factures electròniques que tinguin com a destinatari l'Ajuntament o algun dels seus Patronats. Si ho preferiu també podeu consultar les preguntes més freqüents.
Què són les factures electròniques?
Les factures electròniques són fitxers <XML> amb una estructura definida en el format FACTURAe, publicat pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques com a format estàndard per facturar a l'Administració Pública. Però davant de tot, les factures electròniques són factures a tots els efectes legals i tributaris. Més informació a http://vila-seca.face.gob.es. A la mateixa web hi ha disponible gratuitament per a la seva descàrrega una aplicació d'escriptori que genera factures electròniques en format FACTURAe. Les factures electròniques, per a ser vàlides, han d'anar signades electrònicament amb una signatura avançada, tal i com es defineix a la Política de firma electrònica v3.1 consultable a la mateixa URL http://www.facturae.gob.es.
Què es necessita per lliurar les factures?
Per lliurar les factures correctament codificades, cal assignar els següents codis als respectius camps dins de la estructura de dades de la factura, tal i com s'indicarà al Reglament del Registre Comptable de Factures:
Acció social | LA0015775 |
Activitats industrials i comercials | LA0012166 |
Administració electrònica i noves tecnologies | LA0012131 |
Agricultura | LA0012164 |
Assessoria jurídica | LA0012127 |
Aula 15 | LA0012143 |
Benestar social | LA0012145 |
Biblioteques i arxius | LA0012149 |
Comerç i consum | LA0012163 |
Comunicació | LA0012124 |
Cultura | LA0012148 |
Desenvolupament comunitari | LA0015776 |
Enginyeria i manteniments | LA0012141 |
Ensenyament | LA0012142 |
Entitats veïnals | LA0015778 |
Esports | LA0012150 |
Formació i ocupació | LA0012144 |
Gabinet de suport institucional | LA0012122 |
Gestió del patrimoni | LA0012165 |
Gestió Econòmica i Pressupostària | LA0012129 |
Gestió i disciplina urbanística | LA0012136 |
Gestió integral d'edificis | LA0012139 |
Habitatge | LA0012146 |
Infància i joventut | LA0012151 |
Intervenció | LA0012120 |
Medi natural i sostenibilitat | LA0012138 |
Mercats i platges | LA0012167 |
Mobilitat | LA0014007 |
Òrgans de Govern | LA0012121 |
Planejament urbanístic | LA0012135 |
Planificació estratègica i ordenació territorial | LA0012140 |
Polítiques d'igualtat social i de gènere | LA0012147 |
Promoció econòmica | LA0012130 |
Protecció civil | LA0012156 |
Recursos humans, organització i règim interior | LA0012158 |
Relacions cíviques | LA0012152 |
Relacions institucionals | LA0012123 |
Sanitat i salut pública | LA0012162 |
Secretaria general | LA0012125 |
Seguretat ciutadana | LA0012154 |
Seguretat ciutadana i protecció civil | LA0012155 |
Serveis de suport general | LA0015777 |
Serveis logístics municipals | LA0012161 |
Serveis públics | LA0012159 |
Serveis públics i logístics municipals | LA0012160 |
Sistema d'informació municipal | LA0012132 |
Trànsit i regulació de vies i espais púbics | LA0012157 |
Tresoreria | LA0012128 |
Universitat i excel·lència | LA0012153 |
On s'han de presentar les factures?
- Les factures en paper adreçades a l'Ajuntament o a qualsevol dels Patronats dependents, s'han de lliurar a les dependències de la Unitat de Gestió Econòmica i Pressupostària (plaça de l'Església, 26).
- El lliurament d'una factura per qualsevol altre mitjà o en altres dependències no tindrà efectes en quant a garantia de recepció o pel que fa al còmput de terminis de pagament fins que no sigui formalment presentada a les dependències de la Unitat de Gestió Econòmica i Pressupostària.
- Les factures electròniques es poden presentar per dues vies:
Normativa d'aplicació
-
- Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s'aprova el Reglament pel que es regulen les obligacions de facturació.
- Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.
- Llei 56/2007, de 28 de desembre, de mesures d'impuls de la societat de la informació. Artícle 1, 2, 2 bis i 2 ter.
- Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributaria.
- Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el text refos de la Llei de Contractes del Sector Públic.
- Llei 59/2003, de 19 de desembre, de firma electrònica.
- Ordre HAP/492/2014, de 27 de març, per la que es regulen els requeriments funcionals i tècnics del registre comptable de factures de les entitats de l'àmbit d'aplicació de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic.
- Ordre hap/1074/2014, de 24 de juny, per la qual es regulen les condicions tècniques i funcionals que ha de reunir el punt general d'entrada de factures electròniques.
- Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
- Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la que s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials
- Reglament regulador del Registre comptable de Factures.pdf