Sol·licitud d'exercici del dret de rectificació de les dades personals

Què permet?

Sol·licitar la rectificació total o parcial de les dades personals inexactes o incompletes.

El dret de rectificació està regulat als articles 12 i 16 del Reglament europeu 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD).

En el cas que s'hagi realitzat la comunicació de les seves dades personals a tercers se'ls comunicarà la rectificació que sol·licita si aquesta és acceptada i sempre que no sigui impossible o exigeixi un esforç desproporcionat. Si ho sol·licita, se li facilitarà informació sobre els destinataris de les seves dades.

Tingueu en compte les excepcions a l'exercici d'aquest dret:

  • Si hi ha una prohibició legal.
  • Si hi ha perill per a la defensa de l'estat.
  • Si cal garantir la seguretat pública.
  • Si cal protegir els drets i les llibertats de tercers.
  • Si hi ha una intervenció policial.
  • Si cal assegurar el compliment de les obligacions tributàries.
  • Si la Hisenda pública inspecciona l'afectat.

Qui el pot demanar?

El mateix afectat, convenientment identificat, o un representant, també identificat, en els casos següents: menors de 14 anys, més grans de 14 anys si la llei ho exigeix, persones amb discapacitat o per voluntat del mateix afectat.

Quan es pot demanar?

En qualsevol moment.

Com es pot demanar i què cal aportar?

En tractar-se d'un dret personalíssim, cal assegurar que l'exerceix la persona interessada o el seu representant legal, per aquest motiu, en utilitzar signatura electrònica qualificada no cal aportar cap altre document identificatiu. 

Per iniciar el tràmit heu d'emplenar el formulari de sol·licitud i tramitar-lo electrònicament, presencialment o, alternativament per qualsevol altre modalitat prevista a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  1. Electrònicament: accediu al formulari de sol·licitud, empleneu-lo d'acord amb les instruccions.
  2. Presencialment: ompliu el formulari de sol·licitud, imprimiu-lo i presenteu-lo a les oficines d'assistència en matèria de Registre de l'Ajuntament.

Quin és el termini per respondre?

Des de la recepció de la sol·licitud, hi ha un termini d'un mes per respondre, tant si les dades estan disponibles com si no. Abans de que finalitzi aquest període, aquest termini podrà prorrogar-se altres dos mesos en cas necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds, on es comunicarà a l'interessat el motiu de la dilació.

Si passat aquest temps no hi ha resposta o no hi esteu d'acord amb el sentit d'aquesta podeu adreçar-vos a dpd@vila-seca.cat des d'on la persona Delegada de protecció de dades (DPD) us resoldrà les vostres consultes o queixes. Encara que creiem que per aquesta via li haurem pogut resoldre qualsevol matèria relacionada amb la seva privacitat, si ho estima oportú pot presentar una reclamació davant de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) a través del seu web.

Quin cost té?

És gratuït.
No obstant, en el cas que les sol·licituds siguin manifestament infundades o excessives, especialment degut al seu caràcter repetitiu, es podrà cobrar un preu raonable o negar-se a actuar respecte de la sol·licitud (art. 12.5 RGPD).